Ibland händer det, hur försiktig du än är så kan din produkt sluta fungera. 
Här nedan kan du läsa mer om vad som gäller!

Mobiltelefoner

Innan du skickar produkten till verkstaden kan du prova att starta om telefonen och göra en fabriksåterställning (kom ihåg att göra en backup innan återställningen). Testa även med att uppdatera telefonens mjukvara.

Om du trots det inte får ordning på produkten så behöver den troligen en tillsyn från verkstaden.

IMEI-numret är telefonens identitetsnummer och krävs i kontakt med verkstaden, det syns i displayen om du trycker *#06#, alternativt kika under batteriet eller i fallet iPhone på din telefons simkortshållare. Det är 15-siffrigt och börjar på 01 alt 35.

Övriga produkter

För service av övriga produkter skicka dem med felbeskrivning till Ellicom så ser vi till att för varje produkt ansvarig verkstad hanterar dem. Vid eventuellt kostnadsförslag återkommer vi med det innan produkten repareras. Börja alltid med att kontakta oss så hjälper vi er vidare.

Garantier

Garanti på produkterna står respektive tillverkare för. Normalt gäller 1-2 års garanti.

Undantaget från garanti är laddningsbara batterier samt hygienartiklar såsom öronkuddar, mikrofonskydd etc.